Слушать радио киев еврейский

Київські водії страйкують

Март 29th, 2010 | by admin |

Сьогодні, з 5.00 до 10.00 водії тролейбусно-експлуатаційного депо №2 міста Києва та Національний форум профспілок України провели попереджувальну акцію проти систематичної затримки зарплат працівникам депо та інших порушень їхніх прав. Про це повідомив голова Національного форуму профспілок України Мирослав Якібчук під час прес-конференції у Києві.

gfgf

ghg

В акції взяла участь половина зміни водіїв та контролерів депо – загалом близько 80 чоловік. Керівництво тролейбусного парку №2, котре всіма силами намагалося перешкоджати акції, частково поповнило маршрути за рахунок працівників інших депо й пенсіонерів, які виїхали переважно на машинах, що перебувають в аварійному стані, тим самим поставивши під загрозу життя киян.

Разом із тим, іще на етапі підготовки до попереджувальної акції водіїв вдалося добитися виплати більшої частини боргів із зарплати колективу підприємства (до 70% від загального боргу). Так, дізнавшись про наближення акції, у п’ятницю 26 березня керівництво тролейбусного депо №2 повністю виплатило колективу зарплату за січень та частину – за лютий (60-70%). Оскільки вимоги ініціативної групи задоволені лише частково, працівники депо залишають за собою право на страйк і дають адміністрації тиждень на виконання інших вимог.

ujuj
Під час прес-конференції голова ініціативної групи водіїв депо Олександр Корнієнко та представник НФПУ на підприємстві водій Володимир Біскубський нагадали про низку системних вимог транспортників, головні з яких такі:

1. Повернення рівня оплати праці 2008 року.

Починаючи з січня 2009 року, водіїв депо позбавили премій та інших можливостей законно забезпечувати свої фінансові потреби. В результаті, їхні зарплати знизилися вдвічі і на сьогодні становлять 2000-2200 грн. на місяць, та й тих не платять вчасно. Навіть тих водіїв, хто працює в депо понаднормово, адміністрація оформлює як «сумісників», внаслідок чого вони, перепрацьовуючи, отримують навіть менше звичної зарплати. Це пряме порушення вимог Кодексу законів про працю.

2. Повернення дієвої системи наркологічного контролю та їдалень для водіїв.

За рішенням адміністрації депо, з початком фінансової кризи звільнено всіх наркологів, що працювали на кінцевих станціях маршрутів, тому водії змушені перед зміною проходити наркологічний контроль у самому депо, звідки потім вирушають на місце перезмінки, витрачаючи свій особистий час, який їм не оплачується. Крім того, на маршрутах ліквідовані або здані в оренду всі колишні їдальні, де харчувалися тролейбусники. Тепер водії та інший персонал працюють у принизливих умовах.

3. Ліквідація порушень безпеки праці на тролейбусних маршрутах Києва.

Передача зміни одними працівниками іншим організована неналежним чином: вона відбувається безпосередньо під час роботи водія та кондуктора, без заїзду на територію тролейбусного парку. В результаті, під час перебування тролейбуса на зупинці чи кінцевій водій та кондуктор змушені відключити тролейбус від електропостачання, що є порушенням правил перевезення пасажирів.

5. Повноцінне забезпечення депо запчастинами і ремонт рухомого складу.

За твердженням водіїв, близько 80% машин депо є більшою чи меншою мірою аварійними, при цьому на них здійснюється перевезення пасажирів. Через відсутність реакції з боку адміністрації депо, водії змушені брати на себе відповідальність за можливі аварії та ризик пасажирів. Зокрема, вкрай небезпечним стає перевезення на складних ділянках дороги, таких як Подільський узвіз у Києві.

Шестеро водіїв подали судові позови з приводу порушення їхніх прав до директора тролейбусного депо №2 Василя Назарчука та КП «Київпастранс». У працівників депо законно оформлений трудовий спір із адміністрацією, що дозволяє в разі невиконання їхніх вимог розпочинати безстроковий страйк через 7 днів після попереджувальної акції. Якщо конфлікт дійде до цієї фази, через тиждень тролейбусний рух на більшості маршрутів правого берега Києва може бути цілковито паралізований.

hghhg

Мирослав Якібчук, голова Національного форуму профспілок України – об’єднання, яке взяло під свій контроль вирішення конфлікту на підприємстві, – повідомив, що відповідно до профспілкового моніторингу трудових конфліктів, КП «Київпастранс» є одним зі стабільних «антилідерів». Профспілковий лідер також повідомив, що направив Київському мерові Леоніду Черновецькому вимогу якнайшвидше вирішити питання про доцільність перебування Василя Назарчука на посаді директора тролейбусного депо № 2 та звернувся до уряду з проханням невідкладно втрутитися у ситуацію.

Водночас, за словами Мирослава Якібчука, у багатьох містах України спостерігаються системні проблеми комунального транспорту. Найпоширеніші серед них такі:
Зниження й затримка зарплат працівникам.

jhjh

Критична ситуація із зарплатами працівникам міського електротранспорту склалася у багатьох містах України. Зокрема, в Харкові, де борг водіям комунального транспорту склав 9,5 млн. грн. У Черкасах через 3-мільйонну заборгованість із зарплати днями був розпочатий страйк за участю 400 працівників комунального підприємства «Черкасиелектротранс». Схожа ситуація у Вінниці, Дніпропетровську, Луцьку, місті Антрацит Луганської області.
Істотне погіршення умов праці працівників комунального транспорту в Україні.

Неналежні умови праці залишаються гострою проблемою працівників комунального транспорту, що є не лише проблемою окремих трудових колективів, а й питанням безпеки пасажирів. Зокрема, йдеться про порушення правил перевезень з вини адміністрацій підприємств, коли ризику піддається життя водія та пасажирів – аварійний стан рухомого складу, відсутність повноцінної системи наркологічного контролю (тестування на тверезість і стан здоров’я), неналежний рівень безпеки при перезмінках водіїв та кондукторів.
Безправ’я працівників перед їхніми адміністраціями.

Трудові відносини між дирекцією підприємств та працівниками часто реалізуються поза правовими межами. Працівники транспорту, особливо т.зв. «іногородні» часто змушені працювати напівлегально і жити в нестерпних побутових умовах – без нормального харчування й гігієни. Це зумовлює їхню цілковиту залежність від адміністрацій транспортних парків і не дозволяє захистити свої права. Таким чином, катастрофічне становище водіїв ставить під загрозу життя пасажирів.

За словами профспілкового лідера, щоб ліквідувати проблеми у сфері комунального транспорту, треба:
запровадити жорсткий контроль за коштами, які влада виділяє адміністрації транспортних підприємств на компенсацію пільгового проїзду і виплату зарплат;
покарати всіх чиновників і керівників, причетних до махінацій і корупційних схем;
виключити можливість виплати працівникам транспорту зарплат «у конвертах», які узалежнюють їх від волі членів адміністрацій і унеможливлюють судові форми впливу на них;
забезпечити працівникам сфери, передусім водіям, адекватні умови праці і побуту, які б виключили аварійні випадки через погіршення здоров’я і недотримання правил безпеки перевезень;
створити умови для повноцінного профспілкового руху в межах сфери комунального транспорту, завдяки чому працівники зможуть ефективніше відстоювати свої права.

Метки:

Sorry, comments for this entry are closed at this time.